divendres, 16 de març del 2018

Experiències al projecte de recerca històrica de Vallbona




La Irene Jiménez ens explica: 

(...) He disfrutat amb el servei comunitari coneixent una mica d’història i cultura del poble de Vallbona, i poder conèixer i fer recerca d’informació de gent gran amb la que hem pogut treballar ha estat entretingut.

(...) Quan van presentar el tema i vam començar a treballar em va interessar  i vaig acabar disfrutant molt el projecte encara que no el vaig poder acabar i m’agradaria haver estat l’últim dia del projecte i poder-lo acabar junt als meus companys, cosa a remarcar, em va agradar molt el grup amb el que vaig treballar (Ivette, Lilia, Jacob i Aicard) ja que vaig treballar molt còmode i tots estàvem motivats .


La Ivette Tomàs ens explica:


(...) Avui ha sigut el nostre primer dia del Servei Comunitari. (...) Ens ha vingut a buscar l'Eva, la que porta aquest projecte, i hem anat a la sala on ho faríem,que també era l'Espai Jove. Avui ha vingut un arxiver que es deia Albert i ell era l'arxiver de Vallbona d'Anoia. Ens ha explicat coses bàsiques sobre el projecte i els objectius i ens hem posat a fer feina. Primer, l'Albert ens ha portat a la sala on hi havia documents reals antics i algunes còpies. La feina d’avui era investigar sobre el tema i fer diferents tasques. La Lilia, la Irene i jo buscàvem noms de les alumnes que apareixien en la revista ‘El Carol’ mentre el Jacob llegia uns documents reals i trobava informació i l’Aicard buscava a Internet. 

(...) Avui ha sigut el nostre segon dia del servei comunitari i ha estat bastant bé!  El que hem fet bàsicament ha sigut  preparar una entrevista i fer les preguntes per a les persones que anàvem a entrevistar. Quan les hem fet totes les hem llegit en conjunt i les hem deixat llestes per quan vinguéssim el proper dia, que les poguéssim utilitzar. També teníem preparat un paper que ens donava permís a nosaltres per gravar  les persones que entrevistarem 

El Jacob Ràfols ens explica:

(...) Aquest dia varem preparar les entrevistes per al següent dia. I ja n’hauríem de fer varies, ens varem repartir els entrevistats, i cadascú va anar pensant en preguntes adequades per a cadascú. 


(...) Em va agradar molt, escoltar totes les vivències d’un home que ens explicava com havia estat la seva infància amb aquell professor. I com havia viscut en aquell context històric. La resta d’entrevistes, van ser molt interessants també, sense cap mena de dubte, però aquella és la que més em va agradar.

(...) Aquest dia va ser molt interessant, però ja era l’ultim. Varem fer una entrevista, o potser ella a nosaltres, a la neta de Florenci Oller. Ens va explicar més de tot el que varem poder trobar en els tres dies anteriors. Ens va ensenyar molts escrits seus, cartes fotografies, i ens va explicar molt bé, qui era, i com era aquella persona. Realment es notava que a més de ser la seva néta, s’havia interessat per la figura d’aquell professor, i que n’havia seguit el rastre, perquè ens va relatar tota l’experiència que va patir durant la guerra. Ens va ensenyar fragments dels diaris que mantenia el seu avi, i totes aquestes histories em van apropar molt més al que realment passava en aquells moments. 


L'Aicard ens explica:

(...) Crec que el Servei comunitari m'ha donat valors, no només com les ganes d'ajudar i de donar un servei a la comunitat, sinó alguns com la paciència, la concentració i saber no posar prejudicis.
I sincerament el valor que m'ha agradat més experimentar ha estat el treball en grup, el saber organitzar la feina, compartir opinions, debatre temes...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada